STF Stockholm/Gärdet Hotell & Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Gärdet Hotell & Vandrarhem

STF Gärdet hotell och vandrarhem är vackert beläget mitt i en grönskande oas i Stockholm, alldeles i närheten av city. Läget är en perfekt utgångspunkt för att uppleva huvudstadens utbud av restauranger, museer, teatrar, shopping och evenemang. Tunnelbanan och flera busslinjer (1, 72, 76) tar dig snabbt hit från Stockholms mest centrala delar.

Hos oss har du fri tillgång till trådlöst internet både på ditt rum och i gemensamma utrymmen. Receptionen har öppet dygnet runt och du har tillgång till dagstidningar i lobbyn.

Under din vistelse går det utmärkt att laga mat i det fullt utrustade gästköket, eller ta del av vår uppskattade frukostbuffé som serveras måndag–fredag kl. 06.00–09.00, eller kl. 07.00–10.00 lördag–söndag och helgdagar. Det går fint att köpa till frukost på plats eller i samband med din bokning. Här äter du klassisk svensk frukostmat som även är anpassad för dig som behöver specialkost (däribland vegansk, glutenfri och laktosfri mat).

På STF Gärdet är det alltid bäddat vid ankomst. Städning ingår och sker var fjärde dag samt efter avresa. Önskas daglig städning väljer du till detta vid bokningstillfället eller vid ankomst.

För dig som reser i tjänsten ligger STF Gärdet inom gångavstånd till Värtahamnen och Frihamnen. Vid Gärdet och Östermalm ligger även försvarshögkvarteret, SVT, Sveriges Radio, Filmhuset och en rad andra företag.

I närheten av oss finns gym, utomhuspool, volleybollplan, restauranger och kaféer. Det tar bara 20 minuter att promenera till Djurgården, där du hittar Gröna Lund, Skansen och det populära Vasamuseet.

Från 18 januari 2019 går det bara att betala med kort på STF Gärdet.

Varmt välkommen till oss!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Handsprit tillgängligt på flertalet platser, ex. vid reception, butik, kassa och samtliga hygienutrymmen
• Ändrade rutiner vid bufféservering och tallriksservering vid behov
• Ommöblering för att öka avstånd i allmänna utrymmen
• Rutiner för att förebygga och hantera köbildning i reception, butik, restaurang och buffé