STF Stockholm/Gärdet Hotell & Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Gärdet Hotell & Vandrarhem

Välkomna till STF Gärdet hotell och vandrarhem, beläget mitt i en grönskande oas i Stockholm alldeles inpå city. Läget på Gärdet är enastående och en perfekt utgångspunkt för att uppleva huvudstadens hela utbud av restauranger, museer, teatrar, shopping och event.

Här möts du av fräscha och bekväma rum inredda med svensktillverkade möbler. Samtliga rum har egen tv, dusch och toalett. Du kan välja mellan enkel-, dubbel- eller flerbäddsrum. På STF Gärdet är det alltid bäddat vid ankomst. Städning ingår och sker var fjärde dag samt efter avresa. Önskas daglig städ väljer du till detta vid bokningstillfället eller vid ankomst.

Laga din mat i vårt fullt utrustade gästkök, eller ta del av vår uppskattade frukostbuffé för en bra start på dagen. Du har fri tillgång till trådlöst internet i såväl gemensamhetsutrymmen som i rummen.

STF Gärdet ligger perfekt för att uppleva Stockholms breda utbud av restauranger, museer, teatrar och shopping. Flera busslinjer (1,72,76) går direkt utanför STF Gärdet och tar dig in till Stockholms city. T-Centralen ligger endast tre hållplatser bort med tunnelbanans röda linje - som du når genom att ta buss 1 eller med en kortare promenad. Taxi tar ca 10 minuter till mitt i city.

Inom promenadavstånd når du hela Djurgården med Kaknästornet, Gröna Lund, Skansen, Liljevalls, Junibacken, Wasamuseet och Rosendals trädgård. Här finns också fantastiska områden för både promenader och joggingturen. Vintertid är det ypperligt att gå på tur.

I vårt närområde finns gym (SATS), cafe, restaurang, lunchrestaurang, tobakskiosk och matbutik. På fältet utanför oss finns ett utegym och Kampementsbadet med pool utomhus (sommartid). Här på fältet sker också många populära event så som konserter och sportevenemang.

För dig som reser i tjänster ligger STF Gärdet inom gångavstånd till Värtahamnen och Frihamnen, likaså Försvarshögkvarteret, SVT/SR, Filmhuset och flera andra kringliggande företag i och runt Gärdet/Östermalm.

Frukostbuffé
Måndag-Fredag 06.00-09.00, Lördag-Söndag samt helgdagar 07.00-10.00. Frukost kan köpas till på plats eller i samband med din bokning. Frukosten är en klassisk svensk frukost och är anpassad för dig med specialkost (så som vegansk, glutenfri och laktosfri)

Parkering
Vi har ingen egen parkering, men det finns flera parkeringsalternativ. På vardagar är parkeringsavgiften mellan klockan 07-19 och på lördagar mellan klockan 11-17. Söndagar är avgiftsfri. Parkeringsavgiften ligger enligt Stockholms taxa 3. Rakt över gatan finns en större parkeringsplats där det kostar 295 kronor per dygn, eller 30 kronor per timme. STF Gärdet har ingen egen parkering och ansvarar ej för felparkerade bilar. Var vänlig att uppmärksamma eventuella städdagar.

Om Stockholm
“Stockholm i mitt hjärta” sjungs det ljudligt i såväl solsken som vid regnrusk på Skansen varje sommar! Och visst är det så. Stockholm bjuder på mycket hjärta och puls! I Stockholm finns det något för alla; finkultur, natur, festivaler, allsång, shopping, söders höjder, restauranger, fika och så vansinnigt mycket mer!

Caféerna, restauranger, krogarna och nattklubbar duggar tätt i Stockholm, tveka aldrig att fråga om våra personliga tips och råd. Vi guidar dig gärna genom vår fina stad! För förstagångsbesökare rekommenderar vi ett SL kort som enkelt tar dig runt hela staden.

Från 18 januari 2019 går det enbart att betala med kort på Gärdet.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här