STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Centralt beläget med fina omgivningar och utsikt över Gamla stan och Kungliga slottet ligger STF af Chapman & Skeppsholmen. Bor gör du bekvämt i Hantverkshuset eller på den tremastade fullriggaren af Chapman. Hos oss möts världsresenärer, affärsgäster, backpackers och barnfamiljer av alla nationaliteter. Busshållplatsen ligger 200 meter från vandrarhemmet och tunnelbanan samt skärgårdsbåtar fem minuters promenad bort. Det ger dig fantastiska möjligheter att upptäcka Stockholmsregionen. Skansen, Gröna Lund, ABBA museet, Vasa museet och Cirkus når du lätt med Djurgårdsfärjan. På Skeppsholmen hittar du fler museer, bland annat Moderna Museet, ArkDes och Östasiatiska Muséet sam restauranger.

Vårt eget Café Skeppsholmen är öppet året om med matservering och god fika mellan kl. 08.00-20.00 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Under perioden maj till september är vår sommarrestaurang Bar & Byssa på skeppet öppet. Här på däck serverar vi mat och dryck som du i kvällssolens sken kan njuta med Stockholms kanske vackraste utsikt. Regnar det är Byssa´n öppen att sitta inne i.

Kort om STF af Chapman & Skeppsholmen:
• Receptionen, som har öppet dygnet runt, ligger i Hantverkshuset.
• Frukost serveras i Hantverkshuset vardagar mellan kl. 7.00-10.00 och helger kl. 7.30-10.30 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Frukosten är Continental standard och med alternativ för vegetarian/vegan.
• Det ingår lakan och handduk, samt slutstäd i alla våra priser.
• För information och bokning av handikappanpassade rum, vänligen ring receptionen.
• Parkering finns i anslutning till Hantverkskasernen och biljett köps i receptionen (200:- för 24 timmar).

Fr.o.m. januari 2019 är STF af Chapman & Skeppsholmens anläggning helt kontantfri.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er