STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Boende

Hos oss väljer du själv om du vill bo i hytt på fullriggaren af Chapman, eller intill kajen, i Hantverkshusets charmiga rum. Det beror helt på vad som passar och lockar dig. Här finns olika rumstyper, allt från enkelrum, dubbelrum, fyrbäddsrum som passar bra för familjer, till del i stor sovsal (16 bäddar). Ombord på anrika af Chapman kan du även boka i förväg och sova i Kaptenshytten, vilket är en upplevelse du sent kommer att glömma.

Minst lika härligt är det att sova i Hantverkshuset. Byggnaden är från 1832 och användes länge som bostad för svenska marinarbetare. De nyrenoverade rummen i Hantverkarhuset har utformats för att erbjuda komfort och hög mysfaktor. I Hantverkarhuset hittar du även vår reception, året runt-öppet café, frukost, gästpentry, tvättstuga, vardagsrum med biljardrum och tv, samt en rad andra bekvämligheter.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er