STF Söderköping/Skeppsdockan Vandrarhem

Mer om STF Söderköping/Skeppsdockan Vandrarhem

Bo i pittoresk kanalmiljö vid Göta kanal. Vandrarhemmet är inrymt i en kulturbyggnad från år 1832, samma år som Göta kanal invigdes. Idag är vandrarhemmet omsorgsfullt och tidsenligt renoverat med rum i olika storlekar.

Huset är på två plan och inrymmer sju rum och ett gemensamt kök, här finns även tv. Dusch och wc finns på varje våningsplan, vandrarhemsgästerna kan även nyttja alla faciliteter i campingens servicehus som ligger ett stenkast från vandrarhemmet.

Studera kanalbåtarna som i rofylld takt glider förbi på Sveriges blå band eller känn historiens vingslag på en promenad genom Söderköpings gator och gränder. Till Söderköping mysiga stadskärna är det endast en kort promenad längs Göta kanal. Här upplever du medeltida kyrkor, shopping och Korskullen med sin gamla väderkvarn. Vill du hellre ta en tur längs kanalen kan du hyra både cyklar och kanoter på vandrarhemmet. Många gäster väljer också att bo i Söderköping för ett besök på Kolmården eller i Vimmerby.

Förbokning rekommenderas under lågsäsong.
Tyvärr tar vi inte emot husdjur på vandrarhemmet.

Kiosk finns i receptionen - nybakat bröd i receptionen under säsong. Cykeluthyrning, cykelpaket, kiosk, frukost och servering på Café Korskullen, 1,5 km. Livs och restauranger 1 km.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er