Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Mer om STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Växhusets vandrarhem ligger i en ekoby med tre hushåll. Här är allt byggt utifrån Permakultur och tankar kring ett hållbart samhälle. Ingenting har lämnats åt slumpen på Växhuset. Byggnader och trädgård är designade utifrån en varsamhetens etik. Energin produceras av sol och allt tas tillvara och återanvänds. Du kan läsa mer om Permakultur och ekobyn på vår hemsida www.vaxhuset.se.

Ekoby Växhuset ligger i södra Hälsingland vid en vacker skogssjö, med berg och skogar runtomkring.

Vandrarhemmet består av flera byggnader. En huvudbyggnad med reception, sommarcafé, gästkök och gemensamhetsutrymmen i ett växthus. Boendet är förlagt till en egen 12-kantig byggnad med energi från solen. En liten stuga i sjökanten erbjuder ett avskilt läge med egen brygga, båt och kanot.

Välkommen till Växhuset – den naturliga mötesplatsen! Vi erbjuder alltid gröna drömmar!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vårt vandrarhem ligger avskilt i en trädgård med stora ytor så att ni enkelt kan hålla avstånd.
• Vi har även begränsat gästantalet till max 11 åt gången.
• För dig som vill bo helt avskilt finns en liten stuga i sjökanten med dubbelsäng och enkelt självhushåll samt eget utedass och utedusch.
• Slutstädning av rum med desinfektion av utsatta ytor ingår i priset den här sommaren.
• Ingen frukostbuffé serveras i sommar men vår lilla gårdsbutik är öppen varje dag kl 8-9 för den som vill handla och ordna själv.
• Välutrustat kök såväl som utekök med grill finns att tillgå.
• Endast förbokade gäster denna sommar.

Caféet håller stängt i sommar och kurser och guidade turer ställs in under epidemin.

Varmt välkomna!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er