STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Boende

Tolvan
I vårt 12-kantiga ekoanpassade hus bor du med utsikt mot trädgården eller mot Edesjön. Du bor i små rum med våningssängar. Rummen ligger som tårtbitar runt ett gemensamt utrymme med eldstad i centrum. De är enkelt utrustade. Dusch och toalett finns i samma hus. Huset har 12 volts solel. Uttag för laddning av mobil i varje rum. Slutstädning ingår i priset. Ekologiska lakan finns att hyra för den som inte vill ta med sig egna. Sovsäck är inte tillåtet. Reception och gemensamhetsutrymmen med gästkök i huvudbyggnaden ca 100 meter från Tolvan. Utekök med grillplats och mysig trädgård för gemenskap.

Sjöstugan

En trivsam liten stuga för en till två personer med dubbelsäng, 140 cm. Stugan har altan mot Edesjön och ca 10 meter till bryggan. Den ligger 200 meter från huvudbyggnaden. Här finns det solel, soldusch och utedass samt ett enkelt självhushåll. 12-voltsel till belysning och laddning av mobil. Du har även tillgång till huvudbyggnaden med gästkök, utekök och grillplats. Stugan passar för den som vill bo enkelt och avskilt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er