Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Boende

Tolvan
Tolvan är vårt 12-kantiga ekoanpassade hus. Du bor i små rum med våningssängar. Dusch och toalett finns i samma hus. Gemensamt utrymme med eldstad. Solel. Ekologiska lakan finns att hyra. Sjönära läge.

Sjöstugan
Mysig stuga för en till två personer (dubbelsäng, 140 cm). Stugan har altan mot Edesjön och ca 10 meter till bryggan. Den ligger 200 meter från huvudbyggnaden. Här finns det solel och ett enkelt självhushåll, men vatten hämtar du vid ett tappställe en bit ifrån. Utedass och solvärmd dusch. Du har tillgång till huvudbyggnaden med Växhusets gästkök, grillplats och även inomhusdusch. TV-rum, bibliotek och ekobutik finns också här. Stugan passar för den som vill bo lite enkelt och avskilt.

Hälsningar

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er