STF Sköllengården B&B

Mer om STF Sköllengården B&B

Nära till Skåneleden, Sydkust- och Sydostleden.

I hjärtat av Österlen, med utsikt över hav och fält, ligger Sköllengården B&B. Gården är en klassisk skånelänga från slutet av 1600 talet och har tidigare varit en rusthållargård, det vill säga en gård där ägaren höll med soldat och häst åt kungen i händelse av krig.

Gården är idag omsorgsfullt förädlad till Sköllengården B&B och rymmer totalt elva vackra och individuellt inredda rum, varav två är lägenheter. Samtliga rum/lägenheter har egna badrum. Här vill vi skapa en plats för både avkoppling och upplevelser. På gården finns både hund och katter. Vänligen observera att vi av hänsyn till dessa tyvärr inte kan välkomna era husdjur till oss.

Från sitt avskilda läge har Sköllengården en av de allra tjusigaste havsutsikterna i trakten, från matsalen ser du ut över fälten och Bornholmsgattet. En magiskt utsikt året runt. I matsalen serveras frukost och här erbjuds även under stora delar av året restaurang med klassiska rätter. Här sker även olika event såsom konserter och vinprovningar, och visionen är att erbjuda en avslappnad mötesplats med god mat och dryck.

Den sköna innergården och vår stora trädgård bjuder på sköna platser för samtal och avkoppling. Här finns även möjlighet att hyra vår vedeldade bastu med utsikt över havet.

Sköllengården ligger lugnt beläget nära Österlens alla upplevelser med charmiga byar, stränder, kultur och stora naturupplevelser. Skåneleden bjuder in till vandring och Sydkustleden och Sydostleden till cykling. Ett perfekt läge för att uppleva Österlen helt enkelt. Samtidigt erbjuder gårdens anda och miljö en miljö som bjuder in till att stanna upp, njuta och bara vara här och nu.

Eftersom Österlen är fantastiskt oavsett årstid har vi valt att hålla öppet året runt. Så välkommen när som helst och oavsett vilken magi just du vill uppleva. Vi driver Sköllengården med kärlek och strävar efter att du ska få den bästa upplevelsen hos oss.

Tack för du väljer att bo hos oss på Sköllengården och välkommen till lugnet.

Gustaf och Kristin Starkenberg