STF Pensionat Söderåsen B&B

Mer om STF Pensionat Söderåsen B&B

Pensionat Söderåsen ligger på Allarpshöjden vid Skäralid. Läget är avskilt, men inom gångavstånd från Skäralid och nationalparkens alla vandringsleder. Här hittar ni den perfekta utgångspunkten och trygga basen för äventyr och upplevelser. Söderåsens Nationalpark är en av Sveriges vackraste och bjuder på en otroligt varierad och fantastisk natur. Att bara vistas här är underbart och att vandra är populärt. Området erbjuder även en mängd andra upplevelser och aktiviteter, oavsett om du söker utmaning, avkoppling eller utveckling. Här kan du vandra, cykla, rida, springa, paddla och mycket annat - allt med naturen som bas. Många andra skånska utflyktsmål ligger också inom nära avstånd, så här har du aldrig tråkigt. Att efter en aktiv dag njuta av lugnet, den vidsträckta utsikten och kvällssolen från vår stora tomt är svårslaget härligt.

Välj om du vill övernatta i något av våra sju B&B-rum där frukost ingår, eller om du hellre föredrar att bo i våra två lägenheter där det är självhushåll (med möjlighet att lägga till B&B-service). På pensionatet finns även en fin festlokal samt konferensmöjligheter och självklart går det bra att hyra hela huset om du vill samla familjen, vännerna eller kollegorna. Hos oss kan ni umgås ostört och få tid för varandra.

Vi som driver Pensionat Söderåsen och bor här heter Frida och Stefan Svedrin. Vi älskar friluftsliv och utomhusaktiviteter och tillsammans med våra tre barn Märta, August och Greta ger vi oss gärna ut på utflykter och äventyr i naturen. Middagen lagar vi gärna utomhus och vi samlas gärna kring elden när mörkret sänker sig. Till familjen hör också vår hund, den irländska settern Sune, och vår mysiga katt ”Jönsson”. På gården finns även våra två dvärggetter som heter Kerstin och Majken och ett gäng härliga höns.

Vi ser fram emot att få välkomna er till Pensionat Söderåsen, och tipsar er gärna om mysiga platser att besöka och roliga upplevelser som väntar under er vistelse här vid Söderåsen.

Stefan & Frida Svedrin

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er