STF Pensionat Söderåsen B&B

Hållbarhet

För oss på Pensionat Söderåsen är hållbarhet en ledstjärna i allt vi gör och vi har därför arbetat fram rutiner för att säkerställa att vår verksamhets påverkan på miljön blir så positiv som möjligt och att vi aktivt bidrar till en hållbar utveckling av Söderåsen som resmål. Fråga oss gärna om vårt arbete vid ert nästa besök! Vi har även avgett STFs Hållbarhetslöfte som omfattar hållbarhetsarbete såväl ekonomiskt, som socialt och ekologiskt vilket vi ser som en viktig kvalitetsfaktor.

Vi är stolta medlemmar i Naturturismföretagen och arbetar med deras sex grundprinciper som ledstjärnor. På Naturturismforetagen.se kan ni läsa om dessa grundprinciper och om föreningens viktiga arbete för en hållbar utveckling av besöksnäringen. Vi är även samarbetspartners med Söderåsens Nationalpark, som ligger alldeles i närheten – ett samarbete som syftar till att ge dig som besökare ett så bra och givande besök som möjligt när du kommer till oss och Söderåsen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er