STF Skäralid/Pensionat Söderåsen

Fest & bröllop

Bröllop

Hos oss finns alla förutsättningar för fantastiska bröllop. Gift er ute i naturen, i kyrkan eller här hos oss med panoramavy över den vackra Söderåsen. I vår närhet finns restaurang och catering, fotograf, florist, konditori och boende – allt som kan behövas för att skapa en minnesvärd dag. Möjligheterna till ett oförglömligt bröllop för brudpar och gäster är oändliga.

När ni hyr anläggningen för bröllop hyr ni alltid minst två dygn i rad. Ni får då tillgång till fin festlokal, och till övernattningsmöjligheter för upp till 20-25 gäster. Det finns chans att spendera tid med era gäster såväl kvällen innan vigseln och festen som morgonen efter. Vi tipsar gärna om bra leverantörer för mat, blomsterarrangemang, tårta med mera – och ni sköter själva planering och koordinering av festen.

Exempel på bröllopsupplägg: Grillfest och mingel i kvällsljuset på Pensionat Söderåsen kvällen innan vigseln. Vigsel i en vacker skogsglänta på Söderåsen eller i Risebergas alt Färingtoftas vackra kyrka. Fotografering i de natursköna omgivningarna. Bröllopsmiddag och fest på Pensionat Söderåsen eller på Skäralids restaurang nere vid nationalparken. Boende på Pensionat Söderåsen och vid behov på närliggande anläggningar. Brunch med presentöppning tillsammans med nära och kära på förmiddagen efter.

Fest och kalas

Vi har en härlig och ljus festlokal som rymmer 60 sittande personer. Här kan man duka fint för middag, och även få plats för dans eller annan aktivitet. Är det vackert väder finns flera fina platser i trädgården att disponera för sällskapet, och även vårt vildmarkskök med tipi som är perfekt för t ex grillkväll eller kräftskiva. Urvalet av härliga utomhusaktiviteter och naturupplevelser är många, så önskar ni ett aktivt inslag i er vistelse tipsar vi er gärna om vad ni kan inkludera.

Hyr hela huset

Vill ni själva skapa ert event, samla släkt, arbetskamrater eller vänner för trevlig samvaro, ordna en kurs eller ett läger för er förening eller något annat spännande som kräver gott om plats är ni varmt välkomna att boka hela pensionatet.

Anläggningen rymmer upp till 25 övernattande gäster fördelat på pensionatsflygelns sju sovrum och våra båda lägenheter. Det finns en fin fest/samlings/konferens-lokal och stora härliga ytor utomhus för samvaro och lek. Vårt fina utekök och tipi kan hyras till för sällskap som vill skapa en minnesvärd miljö för en måltid i det fria.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er