STF Skäftekärr Hotell

Mer om STF Skäftekärr Hotell

Välkommen till det lilla personliga boendet i den fantastiska parken på Skäftekärr på norra Öland. Vår vision är kunna bidra till att värna om de fantastiska omgivningarna runt Skäftekärr och ge möjlighet för fler att uppleva norra Ölands pärlor. Skäftekärr ligger mitt i Ekopark Böda där både stränder och sevärdheter ligger på cykelavstånd. Här har du nära till stränderna i Böda, raukarna i Byrum och hamnen i Byxelkrok. En perfekt utgångspunkt för att upptäcka norra Öland helt enkelt.

Här bor du i anslutning till den tidigare Jägmästarbostaden och med hela parken runt omkring. Under högsäsong är detta en plats som besöks av många. På kvällstid lägger sig lugnet och då har du som boende i princip parken att njuta för dig själv. Frukost serveras i Jägmästarbostaden. Våra hotellrum är bokningsbara under högsäsong, för grupper och konferenser även utanför denna. Vår lägenhet är bokningsbar året runt. Vänligen observera att det saknas möjligheter till självhushåll (med undantag för i lägenheten) och att vårt café endast är öppet dagtid under absoluta högsäsong. Eftersom vi ligger så lugnt och naturnära är det också en bit till närmsta restaurang, så planera gärna för kvällens måltid längst vägen till oss. Väl framme kan du sedan njuta lugnet helt och fullt.

Under sommarmånaderna är vårt kafé, beläget i Jägmästarbostaden, öppet och här serveras fika, lunch, mackor, våfflor och glass. Vi fokuserar på aktivitet och välmående och maten som serveras baseras i möjligaste mån på lokalt och ekologiskt producerade råvaror. Ett populärt besöksmål för många som besöker trakten.

Vi välkomnar även ledningsgruppen, träningsgruppen, arbetsgruppen eller kompisgänget som vill umgås i en lugn och avslappnad miljö. I den ståtliga jägmästarbostaden firas gärna familjehögtider såsom bröllop och dop.

Behöver ni komma i kontakt med oss när vi inte är på plats, exempelvis för att meddela sen ankomst, kontakta oss på telefon 073-2707053 så löser vi det.

Varmt välkommen!

Mats och Anna Melander