Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Sitojaure Fjällstuga

Hitta till STF Sitojaure Fjällstuga

Samerna har under sommarsäsongen reguljär båttrafik på sjön för att vandrare ska kunna ansluta till och från Kungsleden vid Svine på den södra stranden. Även roddbåtar finns att tillgå om du väljer att själv ro över sjön. Sträckan över sjön är lång, cirka 4 kilometer.

För transporter längs Kungsleden går motorbåten oftast morgontid samt på beställning. Kommer du på södra sidan så hissar du en flagga för hämtning. Det går även att få transport västerut till Sitojaures västände om du ska in i Sarek. Kommer du från Sarek och ska mot Sitojaure så förbeställer du hämtning.

Områdeskartor:
Kungsleden, Laponia

Fjällkarta:
BD10

• GPS-koordinater: N67.232681°, E18.440723°

FÖRBETALA BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

För att få bästa pris kan du förbetala en ospecificerad sovplats.