Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Sitojaure Fjällstuga

Hitta till STF Sitojaure Fjällstuga

Samerna har under sommarsäsongen reguljär båttrafik på sjön för att vandrare ska kunna ansluta till och från Kungsleden vid Svine på den södra stranden. Även roddbåtar finns att tillgå om du väljer att själv ro över sjön. Sträckan över sjön är lång, cirka 4 kilometer.

För transporter längs Kungsleden går motorbåten oftast morgontid samt på beställning. Kommer du på södra sidan så hissar du en flagga för hämtning. Det går även att få transport västerut till Sitojaures västände om du ska in i Sarek. Kommer du från Sarek och ska mot Sitojaure så förbeställer du hämtning.

Områdeskartor:
Kungsleden, Laponia