STF Sigtuna Vandrarhem

Mer om STF Sigtuna Vandrarhem

Sigtuna vandrarhem och folkhögskola ligger på en kulle med utsikt över Mälaren strax utanför den medeltida stadskärnan. Upptäck Sigtunas gränder och caféer, bada i Mälaren, utforska skogsstigar och stränder eller ta en tur till Stockholm eller Uppsala.

Hos oss bor du i bekväma enkel-, dubbel- eller trippelrum, Det ingår alltid lakan och handdukar i våra rumspriser. Du har tillgång till vårt fullt utrustade vandrarhemskök. Trådlöst internet finns i alla våra byggnader och tv i alla boenderum. Vi har även ett antal barnsängar att låna ut till barn under 3 år. Först till kvarn gäller.

Som gäst på vårt vandrarhem har du tillgång till folkhögskolans byggnader som du delar med studenterna. Med lite tur kan ditt besök förgyllas
av våra studenter, kurs- och konferensgäster. Restaurang Spejaren är en naturlig mötesplats på skolan. Här finns en scen där artister av olika slag framträder. I anslutning till restaurangen finns trevliga rum där du kan sitta och läsa, umgås eller spela biljard. Det förekommer också vernissager.

Miljön hos oss är avslappnad och ger möjlighet till samvaro eller enskildhet. I byggnaden Ansgar finns möjlighet till en stilla stund och egen reflektion. Promenadstigar finns i skogarna som omger skolan och längs Mälarens strand. Det är endast 500 meter till allmän badplats. Sigtuna folkhögskola ligger 15 minuters promenadväg från Sigtuna centrum. Det går också att ta sig till oss med buss. Både SL och UL, Stockholms och Upplands respektive lokaltrafik, stannar vid skolan.

Se och göra
Badplats, promenadstigar, grillplats, fiske, www.destinationsigtuna.se

Obligatorisk förbokning hela året.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er