STF Siaröfortet Skärgårdskrog och pensionat

Mat & Dryck

Njut av vällagad mat i rustik historisk miljö. Slå er ned inomhus eller utomhus och njut av sjöutsikten till din måltid. I vår restaurang lagas maten från grunden. Vi värnar om råvarorna och brinner för att laga god mat som äts upp till sista saltkorn. Vår meny är levande och föränderlig utifrån råvaror och efterfrågan. Aktuell meny finner du därför först på plats ute på ön.

Det är i restaurangen vi skapar utrymme för samtal om gemensamma upplevelser på och utanför ön. För oss är mat ett verktyg i det sociala samspelet mellan varandra. Här ute på ön vill vi skapa härliga möten över god vällagad mat och välkomponerad dryck. Givetvis kan du få ett glas vin eller öl till maten då restaurangen har fullständiga rättigheter.

Sommartid öppnar vi upp vårt sommarcafé utanför huvudbyggnaden. Här serveras ljuvlig glass från Väddö gårdsmejeri, svalkande dryck, något sött att äta samt mindre, enklare rätter.

Sommartid erbjuds även olika inriktade temadagar med grunden i svenskt mathantverk. Såsom den populära återkommande BBQ-kvällen eller söndagar med delikatesstallrik av lokala råvaror. Så håll utkik!

Bra att veta när du bokar

Under perioden 20/4-18/6 och 16/8-21/10 endast gruppbokningar. Kontakta anläggningen via e-post fortet@antrophia.se

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er