STF Serve Fjällstuga

Mer om STF Serve Fjällstuga

Vid fjällstugan finns två stugor med totalt 26 bäddar.

En gäststuga med ett 10-bäddsrum och två 4-bäddsrum. Ett stort gemensamt kök, butik (sortiment medium) samt ett torkrum. Stugvärden bor även i denna stuga. Ytterligare en gäststuga med två 4-bäddsrum.

Du har ingen mobiltäckning vid fjällstugan.

Upplev STF Serve
Läget på sluttningen gör att du har fin utsikt mot Aigert och Tjulträsk i öster. Kommer du i början på augusti kan det vara värt att hålla ögonen öppna och hinken redo för Norrlands guld – hjortron.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. Du bokar inte en specifik bädd i förväg – principen ute till fjälls är att alla får tak över huvudet. Du kan däremot förbetala en ospecificerad sovplats på STFs hemsida. En ospecificerad sovplats innebär antingen en ordinarie sängplats eller en bekväm golvbädd med madrass, täcke och kudde. Du tar själv med dig lakan eller sovsäck. I många av våra stugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Flera av stugorna har också vedeldad bastu.

Betalning i fjällstuga
Det finns flera sätt för dig att betala ditt boende på fjällstugorna. Information om betalningssätt och priser hittar du här: http://www.svenskaturistforeningen.se/betalningfjall

FÖRBETALA BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

För att få bästa pris kan du förbetala en ospecificerad sovplats.