STF Saxnäsgården Hotell och Vandrarhem

Hitta till STF Saxnäsgården Hotell och Vandrarhem

Med kollektivtrafik
Tåg till Storuman, därefter buss med Länstrafiken i Västerbotten till Saxnäs.

Med bil och eller flyg
Från Vilhelmina/Åre Östersund
Sväng av E45 vid Lövliden norr om Vilhelmina och följ vägen till Saxnäs, ca 87 km. Sväng in till höger på Axel Arons väg där Saxnäsgården ligger.

Från Umeå
Kör E12 i norrgående riktning, följ hela vägen till Lycksele. Tag sedan väg 360 i norrgående riktning, följ hela vägen till Vilhelmina. Efter Vilhelmina sväng vänster vid Lövliden, följ vägen till Saxnäs, cirka 87 km. Sväng in till höger på Axel Arons väg där Saxnäsgården ligger.

Från Trondheim
Kör E14 från Trondheim, följ hela vägen till Krokom för att sedan ta in på väg 339. Följ väg 339 hela vägen till Strömsund. I Strömsund tag in på väg E45, följ hela vägen till Vilhelmina. Efter Vilhelmina sväng vänster vid Lövliden, följ vägen till Saxnäs, cirka 87 km. Sväng in till höger på Axel Arons väg där Saxnäsgården ligger.
  • GPS-koordinater: N64.971227°, E15.358591°