STF Sävö Vandrarhem

Hitta till STF Sävö Vandrarhem

Till Källvik tar du dig med egen bil. Parkering finns I hamnen. Det går också fint att resa med tåg eller buss till Vagnhärad och därifrån beställa en taxi till Källviks brygga.

Kommer du med bil från E4 tar du avfart 138 mot Trosa/ Vagnhärad. Därefter följer du skyltar mot Studsvik (väg 219). Från 219 svänger du vänster mot Källvik tills du ser hamnen med parkeringsplatser. Här parkerar du bilen.
GPS-koordinater Källviks brygga: N58.778544°, E17.4844973°.

Till Sävö tar du dig med båt från Källvik på fastlandet. Då det saknas reguljärtrafik är det vi själva som kör båten. Det innebär att du alltid måste förboka. Vi har fasta avgångstider måndag-söndag kl 10.30 eller 16.00 från Källviks brygga (Källviksvägen 12, Västerljung). Överfarten tar cirka 10 minuter.

Du kan boka överfarten här online i samband med din rumsbokning, eller kontakta oss senast kl 12.00 dagen före på savovandrarhem@gmail.com.

Biljettpris 2021 för boende på Sävö vandrarhem:
Vuxen 110 kr. Barn (3-15 år) 65 kr. Barn under 3 år gratis. Priset gäller för en tur och returbiljett.

Större grupper kan erbjudas transport andra tider efter överenskommelse.
  • GPS-koordinater: N58.767144°, E17.475203°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er