STF Sävö Vandrarhem

Boende

Vandrarhemmet består av två byggnader, Båtsmannen och Lotsen.

I Båtsmannen hittar du 5 rum med 2-4 bäddar per rum. Rummen är enkelt inredda med våningssängar. Vänligen notera att våra 2 och 3 bäddsrum ligger på övervåningen, vilken endast nås via en brant trappa. I Båtsmannen finns två fullutrustade kök där kan du laga din egen mat och förvara dina matvaror. Här finns spisar, ugnar, kylskåp, frys, mikro och diskmaskin. Och givetvis matbord och stolar.

I Lotsen hittar du två rum där det ena rummet har 4 bäddar och det andra har 6 bäddar. I 6 bäddsrummet i detta hus är husdjur välkomna.
Vi har gjort om två av våra 4-bäddsrummen till familjerummen. Ett familjerum har två enkelsängar plus en våningssäng. De två 4 bäddsrummen har fortfarande 2 st våningssängar i rummen.
I Lotsen hittar du även receptionen och vår trevliga frukostmatsal.

Varmvattensduschar och 3 miljötoaletter är gemensamma och dessa hittas i en byggnad strax intill.

I den stora lummiga trädgården finns flera picknickbänkar och vi har klotgrillar till utlån En stor grillplats finns precis utanför trädgården.