STF Sälen Torgåsgården

Mer om STF Sälen Torgåsgården

STF Sälen Torgåsgården är ett familjevänligt och hemtrevligt vandrarhem där natur, lek och rörelse står i fokus. Hos oss finns egen sjö med badplats, skog och fjäll precis runt knuten. Här väntar aktiviteter sommar såväl som vinter. Inomhus kan du umgås framför den knastrande brasan, spela spel, läsa böcker eller se på film.

Du bor i det gamla bönehuset som byggdes i slutet av 1800-talet och som sedan blivit ombyggt flera gånger. För att hitta hit beger du dig till Limadalen, vid Sälenfjällens fot. Vi ligger en bit undan de stora skidanläggningarna, men med skidåkning, längdspår och butik på bekvämt avstånd.

Du väljer bland rum med två, fyra och sex bäddar. I vissa av fyrbäddsrummen går det att göra plats för en femte gäst mot en extra kostnad. Du kan även sussa sött i vårt hundvänliga rum. På alla våningar hittar du toaletter, duschar och torkskåp. Tvättmaskin finns att använda mot en liten avgift.

Incheckning sker från kl. 17.00 och utcheckning fram till kl. 10.00. Det går bra att checka in senare, på egen hand. Vi skickar sms till alla våra gäster på ankomstdagen, med information om hur du hittar till ditt boende. Vill du köpa till frukost går det utmärkt och du beställer den minst 24 h i förväg. Vi fokuserar på hållbarhet och handlar mat lokalt, samt serverar ekologiskt kaffe.

Gäster kan laga till läckra rätter i det välutrustade köket och sedan duka upp i matsalen. Det är ett separat rum, där det finns smart-tv att koppla upp sig på vid genomgångar eller filmvisningar. Yngre besökare kan roa sig kungligt i lekrummet. Det gemensamma allrummet är perfekt för dig som vill umgås med andra resenärer, eller bara luta dig tillbaka med en kopp te.

Torgåsgården drivs av oss, Moa och Björn Källén. Vi tog över gården med visionen att även andra familjer skulle få uppleva fjäll, snö, stjärnklara nätter och friluftsliv tillsammans. Självklart tipsar vi därför gärna om lagom stora eller små äventyr, för unga och gamla. Hör av dig om du har några frågor, så hjälper vi gärna till. Torgåsgården har öppet året runt och vi är nästan alltid i närheten.

Vi hoppas att du får en oförglömlig vistelse hos oss. Varmt välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er