STF Sala Silvergruva

Grupper

Marketenteriet på Sala Silvergruvas område är perfekt för kalas, äventyr, släktträffar och konferenser. Här bor du i en fantastisk och anrik kulturmiljö, mitt på gruvområdet. Huset har 33 ordinarie sängplatser fördelade på 15 rum och två våningar. På bottenplan finns ett rymligt serveringskök där vi dukar upp frukt och fika när ni konfererar i huset, eller där ni kan ställa upp en buffé och festmiddag. I direkt anslutning till serveringsköket finns en stor lounge med plats för 50 middagsgäster. Här finns också en projektor med duk och Wi-Fi, bekväma sittgrupper och plats till dans – loungen kan ni inreda så som det passar er bäst!

Här bor du inte bara mitt i en kulturmiljö, utan du har också nära till ett spännande gruvbesök, ett antal naturreservat, flertalet vandringsleder och en klurig MTB-bana som lämpar sig fint för familjen. Dessutom finns ett antal riktigt härliga badplatser på ganska nära håll till området, så lockas ni av ett svalkande dopp så finns det gott om möjligheter även för det!

Den charmiga bergsstaden Sala ligger på cirka 4 km avstånd från vårt Marketenteri och är verkligen värt ett besök. Hela den lilla staden har en stark anknytning till dess gruva och tecken från den tidigare gruvdriften syns även nere i stan. Förutom det så har staden en mycket fin stadskärna där det finns ett varierat utbud av småbutiker, restauranger och en härlig lekpark för barnen.

Närmaste butik är ICA Åkrahallen (promenad, ca 1,5 km) eller Willy:s (bilfärd, ca 1,5 km). Måns Ols Utvärdshus, Restaurang Stora Torget och ICA Åkrahallen ombesörjer catering och vi rekommenderar er varmt att kontakta några av dessa företag om ni önskar beställa catering till middagen. Måltider till konferensgrupper ombesörjer Sala Silvergruva.

Hela huset hyrs mellan kl. 15:00 ankomstdagen och kl. 12:00 avresedagen. Hyr ni Marketenteriet i sin helhet, så har vår personal fortsatt tillgång till husets källare, men inga andra gäster kommer att finnas i huset.

Hela utbudet för Sala Silvergruva hittar ni på salasilvergruva.se. Skulle ett besök i gruvan vara av intresse för er, går det bra att skriva det i er förfrågan – så kan vi kolla tillgänglighet mm direkt och återkomma med förslag för upplägg och pris. Mer information om Sala hittar ni på www.destinationsala.se