STF Säffle Wingården B&B

Mer om STF Säffle Wingården B&B

STF Wingården B&B hittar du på natursköna Värmlandsnäs med utsikt mot Vänern. Huset byggdes 1924 och var ursprungligen en affär som senare byggdes om till vandrahem. 2017 gjordes det om till B&B och i samma veva totalrenoverades huset invändigt. Idag finns fem fräscha rum, frukostmatsal och en härlig lounge. Här njuter du av fin utsikt mot Värnen och fantastiska solnedgångar.

Växt- och djurlivet är rikt med mycket fåglar, vilda blommor och djur. I vår vildvuxna trädgård kan du passa på och koppla av. Här finns rosor, träd och buskar och framför allt en skön hängmatta.

I Ekenäs finns många fina badplatser där du kan koppla av och ta dig ett uppfriskande dropp. För den aktiva är vägarna runt omkring utmärkta för cykelturer. Passa även på att vandra pilgrimsleden som ligger i närheten eller om du hellre vill vandra ner till sjön för att spana på fåglarna.

STF Wingården ligger cirka 3-4 timmar från Stockholm, Göteborg och Oslo.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er