STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

Mer om STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

STF Villa Söderåsen i närheten av Skäralid byggdes 1904, och ligger som ett varmt hjärta mellan byn och tillgängligt vild natur. Från framsidan av huset blickar du ut över den levande och kreativa byn Röstånga med konsthall, mikrobryggeri, butiker och restauranger. Går du ut genom bakdörren stiger du rakt in i Söderåsens Nationalpark med böljande bokskog och hisnande rasraviner.

STF Villa Söderåsen har 14 gästrum fördelat på olika rumskategorier. Här finns enkel-, dubbel- och trebäddsrum. Badrum & toalett hittar du i närheten utanför ditt rum. Vi har ett luftigt gästkök där flera familjer kan laga mat samtidigt. Vill du hellre grilla, finns det gott om grillmöjligheter i vår rymliga trädgård. I trädgården hittar du också många ställen för skön avkoppling, lek och spel.

Är ni en grupp eller om du ska arrangera ett större event går det utmärkt att hyra hela huset för till exempel fest, bröllop, släktträffar, kurser samt företagsevent eller konferenser.

Vår vision är att STF Villa Söderåsen ska fungera som en mötesplats mellan människor och naturen men också som en plats där du kan få ro och kraft att möta dig själv.

Varmt välkommen till oss!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Färre rum öppna för bokningar och därmed färre gäster samtidigt i huset.
• Frukost serveras på bricka vid borden och vi försöker sprida ut gästerna.
• Man kan även välja att få frukost i matsäck eller på bricka till sitt rum.
• Stor och grönskande trädgård med flertalet uteplatser för skön utesamvaro.
• I trädgården finns flera grillplatser.
• Handsprit tillgänglig vid alla entréer, kök och badrum.
• Noggrann städning varje dag av alla allmänutrymmen oavsett antal gäster.
• Daglig desinficering av handtag, trappräcken, kök mm.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er