STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

Mer om STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

STF Villa Söderåsen i närheten av Skäralid byggdes 1904, och ligger som ett varmt hjärta mellan byn och tillgängligt vild natur. Från framsidan av huset blickar du ut över den levande och kreativa byn Röstånga med konsthall, mikrobryggeri, butiker och restauranger. Går du ut genom bakdörren stiger du rakt in i Söderåsens Nationalpark med böljande bokskog och hisnande rasraviner.

STF Villa Söderåsen har 14 gästrum fördelat på olika rumskategorier. Här finns enkel-, dubbel- och trebäddsrum. Badrum & toalett hittar du i närheten utanför ditt rum. Vi har ett luftigt gästkök där flera familjer kan laga mat samtidigt. Vill du hellre grilla, finns det gott om grillmöjligheter i vår rymliga trädgård. I trädgården hittar du också många ställen för skön avkoppling, lek och spel.

Är ni en grupp eller om du ska arrangera ett större event går det utmärkt att hyra hela huset för till exempel fest, bröllop, släktträffar, kurser samt företagsevent eller konferenser.

Vår vision är att STF Villa Söderåsen ska fungera som en mötesplats mellan människor och naturen men också som en plats där du kan få ro och kraft att möta dig själv.

Varmt välkommen till oss!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här