STF Regna Vandrarhem

Mer om STF Regna Vandrarhem

Vandrarhemmet Regnagården ligger i ett stort, rött trähus omgivet av en lummig trädgård. Här kan du umgås och ha trevligt tillsammans med familj och vänner.

Byggnaden uppfördes som fattighus i mitten av 1800-talet och ligger mittemot Regna kyrka - kyrkbyn som har anor från medeltiden.

Regnagårdens tio mysiga rum har alla olika storlek och inredning. De flesta rummen är dubbelrum, men vi har också ett trebäddsrum, ett fyrbäddsrum och ett rum med sex bäddar. Duschar och toalettrum delas med andra gäster. Du har tillgång till ett gästkök för självhushåll och två ombonade matsalar. Fina dagar dukar du upp i trädgården, där grillar och trädgårdsmöbler väntar. Se fliken Film för en filmad rundvandring i Regnagården.

Frukostbuffé serveras dagligen under högsäsong. Beställ vid bokning eller ankomst. Regnagården har även middagsrestaurang med fullständiga rättigheter. Förboka din middag, då vi endast har öppet efter förbokning.

En del grupper som kommer till oss väljer att hyra hela vandrarhemmet, ett koncept som vi kallar ”Hyr hela huset”. Det är ett trevligt sätt att samla hela gänget. Regnagården passar utmärkt för kurser, släktträffar och vänträffar, liksom för arbetsmöten och teambuilding. Kontakta oss så berättar vi mer!

Måltider
Frukostbuffé serveras under högsäsong dagligen klockan 8.00-9.30. Beställ vid bokning eller ankomst. Vi bakar det mesta brödet själva, med lokalproducerat mjöl, och använder ekologiska råvaror i stor utsträckning. Regnagården har även middagsservering med fullständiga rättigheter. OBS! Förboka din middag, då vi endast har öppet efter förbokning. Restauranger finns i Vingåker, Finspång och Högsjö.

Gästkök
Regnagården har ett gästkök och två gästmatsalar som kan användas av gäster med självhushåll. Gästerna ansvarar själva för städning och disk direkt efter att köket används. Du har också tillgång till trädgården där det finns möbler och grillar.

Butik
Närmaste livsmedelsbutik är lanthandeln i Igelfors, fem kilometer söder om Regna. Den har begränsade öppettider. Större butiker finns i Högsjö, Vingåker och Finspång.

Sänglinne
Gäster kan ta med eget sänglinne för madrass, täcke och kudde eller hyra det av oss. Det är inte tillåtet att använda sovsäck.

Husdjur
Vi har speciella rum för hundar och andra husdjur, fråga oss i förväg. En extra avgift kan tillkomma.

Parkering
Det finns fri och obevakad parkering framför huset.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er