Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Ransbysätern Vandrarhem

Mer om STF Ransbysätern Vandrarhem

Hugg din ved, hämta vatten från brunnen och njut av lugnet i naturen.
Säterstugorna ligger på uråldrig mark, som brukades fram till 1930-talet. Nu är den åter upprustad med boende, bete och fäbodliv. Under en dag i juli anordnas Utmarksmusiken då man kan få höra folkmusik, kulning och trolska toner.

Du bor i rustikt timrade stugor utan el. Varje stuga har tre till sex bäddar, braskamin och gasolspis. Täcke och kudde finns och du tar med eget sänglinne. Friluftsdusch och utedass.
Det är 3 km till badsjö. Vandringsleder tar dig till Ransby med Utmarksmuseet & Pilgrimstapeten och till Långbergets Sporthotell med aktiviteter. Närhet till den vilda naturen, svamp och bärplockning.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er