STF Ramundberget Fjällstation

Mer om STF Ramundberget Fjällstation

STF Ramundberget Fjällstation är ett klassiskt fjällhotell med anor från 1930-talet. Miljön bjuder in till gemenskap och avkoppling med närhet till skidåkning, vandring och många andra aktiviteter i fjällmiljö.

Boende
Ramundberget Fjällstation har 51 rum varav två är sviter. Hos oss finns flera gemensamma sällskapsrum och allmänna TV-rum, öppen spis, vinkällare, gym, pool och bastu. Alla gäster har tillgång till Wi-Fi. Vi erbjuder även förvaring för utrustning, samt gemensamma torkrum.

Om du har halvpension inkluderas både frukostbuffé och 3-rätters middag i hotellets restaurang, Mor Britas. För barnen serveras en 2-rätters buffémiddag.

För yngre besökare finns dessutom en egen miniatyrvärld av Ramundberget i källaren. Här väntar även pingisrum, fotbollsspel och biorum för filmvisning.

Hos oss kan du checka in från kl. 16.00 och utcheckning sker senast kl. 11.00.

Skidåkning
Här älskar vi alpint skidåkning och längdskidåkning lika mycket. Vi har haft tur som har funnit en plats som ligger i ett av fjällvärldens mest snösäkra områden och som dessutom erbjuder oerhörd varierad åkning. Du hittar 42 alpina nedfarter och ett av världens längsta preparerade längdspårsystem, Nordic Ski 30 mil, precis runt knuten.

Cykling
Upplev Ramundbergets cykelpark med milsvida vyer över fjällvärlden och skönt flyt nedför berget. Här finns det något för alla som gillar cykling, oavsett om det är liftburen mountainbikecykling, stigcykling, flowtrial eller enduro.

Vandring
Ramundberget erbjuder under sommaren många möjligheter till olika friluftsaktiviteter och ett rikt friluftsliv, inte minst vandring. Vidderna är oändliga och valmöjligheterna många eftersom det i anslutning till fjällstationen utgår både korta och längre vandringsturer – så kallade ”guldturer”.

Utbud
Restauranger, skidskola, skidhyra, sportbutik, säsongsöppen lanthandel, pool, bastu och massor av aktiviteter året runt.

Om Ramundberget
Ramundberget, en utpost vid vägens ände och på gränsen till den orörda fjällvärlden. Sedan 1936, då de första gästerna knackade på dörren, har fler och fler fattat tycke för Ramis. Ramundberget är ett äkta småskaligt alternativ till de som söker något bortom det massproducerade och lättkonsumerade.

Vi kommer nog aldrig att bli en ort för alla, men för allt fler verkar vi vara den enda fjällstation man kan tänka sig.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er