STF Ramundberget Fjällstation

Mer om STF Ramundberget Fjällstation

STF Ramundbergets är ett klassiskt fjällhotell med anor från 1930-talet. Det betyder svartvita fotografier på väggarna, brasa som sprakar, vällagad mat, proppfull vinkällare, frisk luft på rummet, spa och pool en trappa ner, leenden bakom receptionen och, ja om du väljer Fjällgården kommer du aldrig att ångra dig, det är vad det betyder. Bekvämt, charmigt och smakfullt, såväl sommar, vinter, vår och höst- året runt njuter du!

Boende
Fjällstationen har 52 fjällgårdsrum samt två sviter. I Fjällgårdsrummen finns inga Tv-aparater. Varför? Jo, för på Fjällgården tycker vi om att prata, spela spel och umgås med varandra. Nyhets-TV finns självklart i brasrummet och fri Wi-Fi för alla gäster.

Lägenheter
Här bor du i fina, rustika stugor som rymmer lägenheter med allt från 4 till 10 bäddar. Lägenheterna är utrustade med wc/dusch/bastu, fullt utrustat kök, torkskåp, skidförvaring, tv och en del har också kamin. Centralt placerade med närhet till både skidsystem och god mat. Om Ramundberget var en stad skulle detta område kallas city.

Skidåkningen
Här älskar vi att åka alpint och längd lika mycket. Hos oss är all kärlek lika viktig, lättillgänglig och välpreparerad. Vi har haft tur som har funnit en plats som ligger i ett av fjällvärldens mest snösäkra områden och som dessutom erbjuder oerhörd varierad åkning. 42 nedfarter och ett av världens längsta spårsystem utanför knuten, 300 km.

Utbud
Restauranger, skidskola, skidhyra, skidbutik, spa, pool, bastu och massor av aktiviteter året runt.

Om Ramundberget
Ramundberget, en utpost vid vägens ände och på gränsen till den orörda fjällvärlden. Alltsedan 1936 då de första gästerna knackade på dörren har fler och fler fattat tycke för Ramis. Ramundberget är ett äkta småskaligt alternativ till de som söker något bortom det massproducerade och lättkonsumerade.

Självklart har vi höga ambitioner med våra parker, krogar, barnområden, och spa men eftersom vi är en skidort som tänker annorlunda, sker all expansion utifrån våra fundament: Naturen, Värdskapet och Historien. Vi kommer nog aldrig att bli en ort för alla, men för allt fler verkar vi vara den enda skidort man kan tänka sig.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er