STF Prinsvillan

Mer om STF Prinsvillan

Prinsvillan ligger mitt i den vackra slottsparken, bredvid den gamla kyrkan och det pampiga Tyresö slott. Slottet, med anor från 1630-talet är en del av Nordiska museet. De tre byggnaderna som utgör Prinsvillan har bland annat varit tjänstebostad, handelsbod och semesterbostad för Prins Eugen. Prinsen inspirerades av den omväxlande naturen och här blev flera av hans kända konstverk till.

Här väntar både lugn och många härliga aktiviteter att fylla dagarna med. Naturupplevelser i hav och skog, kultur i vackra slottsparken och avkoppling med strand och stillhet. Koppla av, umgås med vänner, vandra i naturen, cykla, bada i havet, ta en tur på kajak eller besök slottet och den engelska parken. På promenadavstånd i området runt slottet finns flera caféer och en restaurang.

Våra nio mysiga rum, bäddade med härliga linnelakan och alla olika till sin karaktär, är inrymda i den tidigare Handelsboden. På morgonen väntar en stärkande frukostkorg. Avnjut den i vår fina matsal, eller till fågelsång i den härliga trädgården.

Varmt välkommen till Tyresö och till Prinsvillan!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er