STF Prinsvillan

Boende

Våra rum är inrymda i den tidigare Handelsboden. De nio mysiga rummen har alla olika storlek och karaktär. Från det lilla enkelrummet med läshörna under takbjälkarna till den större sovsalen för hela kompisgänget. Familjer och par sover också gott här, i stora rum med sköna sängar. Rummen är bäddade med härliga linnelakan och sängkläder, handdukar och avresestäd ingår alltid i alla logipriser.

De fräscha badrummen med duschar och toaletter är gemensamma och finns i anslutning till rummen.

På morgonen står frukostkorgen och väntar i köket. Avnjut den i matsalen eller duka upp den på verandan och börja dagen med fågelsång. Visste du förresten att den ovanliga fågeln Kungsfiskaren syns till här?

Som gäst på Prinsvillan har du också tillgång till vårt gästkök och den ombonade matsalen för självhushåll samt ett trevligt TV-rum. Utanför väntar den mysiga verandan och den lummiga trädgården.

I Handelsboden har vi en skön bastu som du gärna får nyttja under vistelsen.

En del grupper som kommer till oss väljer att hyra hela vandrarhemmet Handelsboden. Det är ett härligt sätt att samla gänget. Handelsboden passar utmärkt för konfirmationsläger, övernattande bröllopsgäster, mindre konferenser och kurser. Närliggande Pilgrimscentrum erbjuder vackra möteslokaler på gångavstånd och Tyresö kyrka är Sveriges näst mest populära vigselkyrka efter Seglora kyrka på Skansen.