STF Prinsvillan

Boende

Våra rum är inrymda i den tidigare Handelsboden. De nio mysiga rummen har alla olika storlek och karaktär. Från det lilla enkelrummet med läshörna under takbjälkarna till den större sovsalen för hela kompisgänget. Familjer och par sover också gott här, i stora rum med sköna sängar.

Våra rum är bäddade med härliga linnelakan och sängkläder, handdukar och avresestäd ingår alltid i alla logipriser. De fräscha badrummen med duschar och toaletter är gemensamma och finns i anslutning till rummen.

På morgonen står frukostkorgen och väntar i köket. Avnjut den i matsalen eller duka upp den på verandan och börja dagen med fågelsång. Visste du förresten att den ovanliga fågeln Kungsfiskaren syns till här?

Som gäst på Prinsvillan har du också tillgång till vårt gästkök och ombonade matsal för självhushåll samt ett trevligt TV-rum. Utanför väntar den mysiga verandan och lummiga trädgården.

Här finns även en skön bastu, vilken bokas separat.

Hos oss finns även den perfekta inramningen till livets högtider som dop, vigsel, fylla jämnt, bröllopsdag, begravning. Vi rår gärna om er under er högtidsdag. Festlokal, servering och övernattning ordnar vi. Kyrka, florist, bröllopsfotograf och begravningsbyrå finns nära till hands. Tyresö kyrka är faktiskt Sveriges näst mest populära vigselkyrka efter Seglora kyrka på Skansen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er