STF Persåsen

Mer om STF Persåsen

I Persåsen bor du i rum 1-4 personer, eller stugor 1-6 personer. Rum och stugor är inredda med inredningar från vår egen tillverkning i Persåsen. Allt utfört i klassiska svenska träslag. Här sover du gott mitt i natursköna Storsjöbygden. Varför inte boka vår bröllopssvit och må lite extra gott med bubbelbad och äggformad himmelssäng?

Vi har en välfylld Present- och hantverksbutik som erbjuder vårt eget såväl som andra tillverkares hantverk. Upplev även våra utställningar som beskriver det rika kulturlivet i bygden.

I omgivningarna kring Persåsen finns ett rikt utbud av utflyktsmöjligheter med både frilufts- och kulturupplevelser. Bege dig in i Sveriges Fäbodtätaste område som finns mellan Persåsen och Oviksfjällen, lika fascinerande och lättillgängligt sommarens vandring och cykling såväl som vinterns skidtur. Åk kälke, snowboard eller skidor i Persåsbacken där du även får åka kälke i liften!

Kulturvandring och belyst skidspår i omgivningarna kring anläggningen. Bastu, tennis- och boulebana. 12 km till bensinmack och mataffär.

Hjärtligt välkommen till Persåsen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er