STF Persåsen

Mer om STF Persåsen

I Persåsen bor du i rum 1-4 personer, eller stugor 1-6 personer. Rum och stugor är inredda med inredningar från vår egen tillverkning i Persåsen. Allt utfört i klassiska svenska träslag. Här sover du gott mitt i natursköna Storsjöbygden. Varför inte boka vår bröllopssvit och må lite extra gott med bubbelbad och äggformad himmelssäng?

Vi har en välfylld Present- och hantverksbutik som erbjuder vårt eget såväl som andra tillverkares hantverk. Upplev även våra utställningar som beskriver det rika kulturlivet i bygden.

I omgivningarna kring Persåsen finns ett rikt utbud av utflyktsmöjligheter med både frilufts- och kulturupplevelser. Bege dig in i Sveriges Fäbodtätaste område som finns mellan Persåsen och Oviksfjällen, lika fascinerande och lättillgängligt sommarens vandring och cykling såväl som vinterns skidtur. Åk kälke, snowboard eller skidor i Persåsbacken där du även får åka kälke i liften!

Kulturvandring och belyst skidspår i omgivningarna kring anläggningen. Bastu, tennis- och boulebana. 12 km till bensinmack och mataffär.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

Med anledning av behovet av extra smittskydd som rekommenderas för närvarande:
Hos oss är det tryggt att bo både för dig och andra. Du bor mitt i naturen i rum eller stuga med egen dusch, wc och TV. Vi bokar inte andra gäster i samma rum eller stuga som ditt sällskap.

• Meddela oss om ni vill hämta/lämna nyckel samt betala ert boende utan besök i receptionen.
• Frukost kan levereras till er stuga eller till gästköket om ni vill undvika att äta i restaurangen.
• Vi gör en desinfektions insats i alla boenden efter utcheckning och innan nästa gäst checkar in.
• Städning av gemensamma utrymmen sker minst två gånger dagligen under högsäsong.
• Handsprit finns i reception och vid wc i anslutning till gästköket och restaurangen.
• Våra stugor stugor har egen ingång och vi har även rum med egen ingång.

Hjärtligt välkommen till Persåsen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er