Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Persåsen

Hållbarhet

Hos oss kan du semestra med gott samvete. Vi jobbar aktivt med att hela vår verksamhet ska vara hållbara – från samarbete med lokala ekologiska producenter i köket, till uppvärmningen med förnybar energi skogen.

Upptäck hållbart hos oss
Hos oss kan du utforska våra fantastiska natur- och kulturmiljöer hållbart till fots, cykel eller med skidor på vintern. Är du mer hungrig än så rekommenderar vi ett besök i vår restaurang om den är öppen som erbjuder lokala och säsongsanpassade menyer baserade på ekologiska råvaror

Du som gäst kan bidra
Res hållbart: Res kollektivt till oss så minskar du utsläppen från din semester rejält!
Ät hållbart: Ät närproducerat och handla hos våra grannar i bygden så stöttar du vårt lokalsamhälle
Upptäck hållbart: Utforska våra vackra omgivningar till fots, cykel eller skidor och gör dem gärna ännu vackrare genom att plocka upp skräp du hittar.

Vi uppfyller STFs hållbarhetslöfte bl.a. genom att vi installerat fliseldning som producerar vår värme.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er