Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Persåsen

Boende

Hotell, vandrarhem och stugby i Persåsen sydväst om Östersund erbjuder en unik boendeanläggning i anslutning till Wikners design och tillverkning av träprodukter till heminredning som startade 1969.

Boende i stugor och vandrarhem öppet året runt, hotellrum kan bokas säsongsanpassat. Receptionen erbjuder in-och utcheckning utan fysiskt besök då den inte är öppen. Incheckning sker från kl. 15.00 och utcheckning fram till kl. 11.00.

De bekväma stugorna och rummen i Persåsen rymmer upp till 5 personer.
Vi har även en större stuga där man kan bo upp till 6 personer. Stugor och rum har inredningar som är designade här i Persåsen, och utförda i klassiska svenska träslag. Alla våra stugor och rum har egen wc, dusch och TV. Rummen vi erbjuder är för 1-4 personer. Vill man ha det lite extra rymligt och bekvämt så kan du boka vår bröllopssvit och må lite extra gott med bubbelbad och äggformad himmelssäng!
OBS! De flesta av våra rum och alla våra stugor har egen ingång och egen dusch, wc och TV.
Stugorna är utrustade med kök för självhushåll med bänkspis med ugn, mikrovågsugn och vattenkokare, så ni kan undvika kontakt med andra besökare om ni vill undvika det av smittskyddsskäl.

Vårt gästkök är utrustat för att värma mat i, med mikrovågsugn och vattenkokare, men har ingen möjlighet till matlagning med vanlig spis och ugn.

Här sover du gott mitt i natursköna Storsjöbygden med närhet till Storsjön och Oviksfjällen. Fina möjligheter till vandring och cykling i området.

Mycket välkommen till Persåsen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er