STF Persåsen Vandrarhem

Mer om STF Persåsen Vandrarhem

Här erbjuder vi våra härliga, nyligen renoverade timrade stugor, som vandrarhemsboende. Stugorna är utrustade med egen dusch, wc, tv, kylskåp och pentry med spis, ugn och micro.
Sänglinne finns att hyra i receptionen. Om ni vill boka avresestädning av stugan så går det att göra via receptionen.

Vår restaurang serverar omsorgsfullt tillagad mat med lokalproducerade råvaror som grund och tar emot gruppbokningar året runt och då kan även privatgäster boka mat.
Dagens buffé serveras under sommarsäsongen. Frukost går att få vid förbokning.

Vi har en välfylld Present- och hantverksbutik som erbjuder vårt eget såväl som andra tillverkares hantverk.
Upplev våra utställningar som beskriver det rika kulturlivet i bygden.
Året runt finns möjlighet att besöka vårt snickeri och se hur vi tillverkar presentartiklar, möbler och inredningar i trä.
Vill ni veta mer kan ni mot en avgift förboka en berättarstund för att lära er mer om verksamheten i Persåsen, och vad som finns att uppleva i området.

I omgivningarna kring Persåsen finns ett rikt utbud av utflyktsmöjligheter med både frilufts- och kulturupplevelser. Bege dig in i Sveriges Fäbodtätaste område, lika fascinerande och lättillgängligt sommar som vinter. Åk kälke, snowboard eller skidor i Persåsbacken där du även får åka kälke i liften! Gör ett besök på Hovermo gårdsmuséum och upptäck ett av Sveriges Industriminnen. Eller varför inte gå på tur på vintern med skidor, eller sommartid vandra i Oviksfjällen.

Besök Hoverberget med utsikt över uppemot 13 kyrkor och som dessutom döljer Sveriges djupaste klyftgrotta, öppen för besök sommarhalvåret.
Kanske vill du upptäcka Storsjöodjuret. Lyckas du inte med det från någon av de spaningsplatser som finns kring Storsjön, så kan du bege dig till Storsjöodjurscentret i Svenstavik. Där kan du lära dig det mesta om det sägenomspunna Storsjöodjuret.

Mycket välkommen till Persåsen!

Restaurang
Observera att restaurangen har säsongsanpassade öppettider. Ring 0643-44 55 50 för mer info om våra öppettider.

Utbud
Restaurang, stor present-, inrednings- och möbelbutik, bastu, elbelyst spår, skid- och kälkåkningsanläggning. Tennis- och boulebana. Stora möjligheter till frilufts- och kulturaktiviteter. 12 km till bensinmack och mataffär.

Kom ihåg att ni behöver vara medlemmar i Svenska Turistföreningen (STF) för att boka boende med STF-priser. Medlemskap går att lösa på plats i Persåsen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka