STF Övertorneå/Svanstein Lodge

Mer om STF Övertorneå/Svanstein Lodge

STF Svanstein Lodge ligger cirka 3,5 mil norr om Övertorneå, precis där Sverige möter Finland. Och riktigt nära polcirkeln som bara ligger 1 mil bort i byn Juoksengi. Här kan du fira nyår två gånger – det svenska och det finska. Vi har totalt 11 rum fördelat på enkelrum och dubbelrum som alla har dusch och WC, TV, gratis WiFi, vattenkokare samt hårfön. Rummen är mellan 15 – 20 m2. Som gäst hos oss har du tillgång till ett gemensamt allrum med öppen spis. I våra stugor med pentrykök, vardagsrum och sovrum bor upp till sex personer bekvämt. Kommer du med bil har vi parkering med motorvärmare. Och gillar du att träna har vi en rymlig sim- och sporthall samt bastu. I huvudbyggnaden har vi vår restaurang och en skön lobby för våra gäster.

I vårt närområde har du möjlighet att nyttja ett brett utbud av aktiviteter såsom hundspann, snöskoter och fiske. Vill du åka skidor ligger Svanstein Ski väldigt nära med 16 nedfarter i allt från svarta till gröna backar. Dränglängan är ett smultronställe för dig som söker det genuina – här finns Nordens största konstmuseum för vrilskupturer samt antikbod och konstcafé.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här