STF Ottenby Vandrarhem

Mer om STF Ottenby Vandrarhem

Du kan inte bo längre söderut på Öland. Här på Ölands södra udde bor du i ett världsarv, ett eldorado för fågelskådare och naturintresserade. Området är rikt på historiska fynd och naturupplevelser.

Delar av vandrarhemmet var en gång småskola för bygdens barn. Idag bor du i tvåbäddsrum eller flerbäddsrum. Vandrarhemmet är handikappvänligt med boende på markplan. Det finns två uppvärmda utomhuspooler på vandrarhemmet. I omgivningarna finns gott om strövstigar och vandringsleder för utflykter både till fots och på cykel. Cykel kan du hyra hos oss.

Grönhögens Golfbana som är en av landets bästa banor finns också i närheten. Närheten till fyren Långe Jan, Ottenby fågelstation och Eketorps borg gör vandrarhemmet till en naturlig utgångspunkt för en spännande semester på Öland.

Obl förbokn 1/1-20/3, 4/11-31/12.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här