STF Malmö Ohboy Hotell

Mer om STF Malmö Ohboy Hotell

Ohboy Hotell är inte som andra hotell. Ohboy Hotell är en pusselbit i den gröna staden. Byggt för en modern, urban livsstil – där det ska vara enkelt att leva grönt och smart, med lösningar för att dela på resurser, minska avgaser och sätta guldkant på vardagen.

Hotellet ligger i Malmös nya och spännande stadsdel Västra hamnen. Här blandas ny djärv arkitektur och landmärket Turning Torso med vackra byggnader från förr. Med strandpromenad och trätrappor ut mot havet blandat med lägenheter och små hus har det här skapats en synnerligen levande del av staden. Lite utanför larmet, ändå nära till allt. Centralstation och centrum ligger fem minuter bort. Hav och strand finns runt knuten, liksom mataffärer, restauranger och caféer.

Du bor i sköna loftrum i två plan och har din egen ingång direkt från gatan. Inredningen är lokalt förankrad och formgivning, produktion och material kommer från södra Sverige. Rummets cykel tar dig runt i hela staden och parkeras enkelt utanför dörren. Här kan du rå dig själv, men ändå känna dig som en del av ett sammanhang. Kanske ställer du ut den lilla solstolen mot gatan eller den gröna baksidan och tar ditt morgonkaffe. Ser stadsdelen vakna, känner brisen från havet. Planerar din dag. Tar ett vinterbad eller en dag på stranden. Äter dig igenom stadens breda matutbud; från falafel till Guide Michelinkrogar och allt däremellan, besöker Konsthallen, parkerna, de gamla fiskehoddorna, eller bara är. I Malmö blandas det gamla med det moderna, och tempot är lite mer tillbakalutat än i andra städer. Dessutom har du hela Skåne på bekvämt avstånd med tåg, buss eller bil. Gör en dagsutflykt till Ystad och Österlen eller Helsingborg och Kullahalvön: Vandra på Skåneleden, cykla på Kattegattleden eller gör en dagstur till en nationalpark.

Välkommen till Ohboy Hotell i Malmö – känn dig som hemma, fast borta!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Alla rum har egen ingång, eget badrum samt eget pentry. Här rår du dig själv och behöver inte trängas med andra gäster.
• Rummen städas noggrant, och sängarna är färdigbäddade vid ankomst.
• Det centrala läget gör att du enkelt kan ta dig runt i Malmö till fots eller med cykel och inte behöver åka kollektivt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er