Gruppbokning

Möten, event och konferens i naturnära miljö

På Lasätter Gård välkomnar vi alla – företag som vill konferera, familj och vänner som söker plats för firande och umgänge, dig som vill arrangera rekreation för grupper. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Gården erbjuder 25 bäddplatser fördelade på boenden i olika storlekar, var och en med sin egen charm. Varje boende är fullt utrustat och anpassat utifrån antal bäddplatser men hyr du hela anläggningen och vill äta tillsammans gör ni det bäst i vår ridhuslounge. Läs mer under fliken boende

Utifrån era specifika önskemål skräddarsyr vi er vistelse hos oss och vi samarbetar med flera restauranger och cateringföretag om ni önskar få hjälp med mat. Önskar ni hjälp med aktiviteter kan vi rekommendera flera lokala aktörer så som höghöjdsbana, vandring, äventyr för familjen med mera.

Familj och vänner

Samla familjen eller vännerna för tid att umgås. Med naturen och vandringsleder inpå knuten är det lätt att ta sig ut och upptäcka underbara Sörmland. Packa en matsäck och grilla en korv längs leden eller hemma i vår mysiga tipi. Spela brännboll eller fotboll invid hästhagen eller gå vår naturstig och upptäck vilka du delar skogen med. När det sen är dags att äta finns både vedeldad pizzaugn, muurikka och gasolgrill för utomhusmatlagning eller så möts ni i köket i Gästladan för matlagning i vårt rymliga kök. Gästladan bjuder även på rymliga omklädningsrum, duschar och bastu och den underbart mysiga sovsalen. Är ni fler än 12 personer i sällskapet finns andra boendealternativ i nära anslutning så alla får plats.

Bröllop

I festladan kan du som gäst planera ditt bröllop utifrån dina önskningar och personliga stil, men även låta familj och vänner vara delaktiga i processen. Med gårdens mysiga ”Bullerbystil” ligger festladan i centrum och är i sitt ursprungsskick. Man kan nästan känna tidens vingslag! Veranda och uteplats ligger fint beläget med kvällssol ut mot hästhagarna. I anslutning till festladan ligger gästladan. Med sina 12 bäddplatser får familj och vänner smidigt och nära till sitt boende och är man fler finns tvåbäddsrum i ridhuset samt vårt charmerande torp. I omgivningen finns ett flertal boendealternativ för övriga gäster och med hjälp av vår tipslista får du de kontakter som kan hjälpa dig att skapa ditt drömbröllop.

I festladan firas inte bara bröllop utan även födelsedagar, kräftskivor och temafester.

Konferens

Vi erbjuder både stora och små möten och ni väljer själva vilken nivå av service ni vill ha. Önskar ni konferensaktiviteter kan det vara att upptäcka kraften i naturen, stillheten under vandringen, närheten i samtalen runt lägerelden eller att lära sig något nytt som smide eller slöjd. Dessa aktiviteter kan vara en alldeles lagom kontrast till vardagens stress. Upplev också friden i att ni disponerar gården själva under er vistelse här hos oss. Möten kan ni ha i vår stora ljusa ridhuslounge eller i vår lite mindre lokal i gästladan, båda lokalerna erbjuder bra uppkoppling, skärm med mer. Det går även att förlägga mötet sida vid sida, walk-and-talk. Att röra på kroppen hjälper oss att bli kreativa och samtidigt får vi motion. Vill ni ha lite längre vandringar tar ni med matsäck och njuter av den vid en lägerplats och låter kanske mötet fortsätta där. Önskar ni andra aktiviteter kan vi i samarbete med lokala företag erbjuda, smide i vår egen smedja, höghöjdsbana, kajakpaddling, mountainbike, paintball med mera. Vill ni hitta på egna aktiviteter hjälper vi er att hitta en lämplig plats på gården.

Bo med hund och häst

Lasätter Gård är det perfekta stället när du reser med din pälskling, stor eller liten. Husdjur är välkomna i alla våra boenden förutom gästladan och reser du med häst finns fina uteboxar som din kompis kan checka in i. Med naturen inpå knuten är det lätt att komma ut på härliga promenader med din hund och behöver hästen motioneras finns både skrittmaskin, ridbanor samt ridhus att använda. Låt oss bara veta vad du önskar så ska vi försöka hjälpa till. Kanske en morgonfodring så den trötta chauffören får en sovmorgon innan det är dags att åka vidare?

Kontakta oss för prisförslag

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka