STF Nygårdens B&B

Mer om STF Nygårdens B&B

Nygårdens B&B ligger längst Hälsingekusten, som är en del av Jungfrukusten. Hälsingekusten sträcker sig från Gästrikland i söder till Medelpad i norr, och är på många sätt en dold pärla. Här finns sagolik skärgård, trolska skogar, rika kulturminnen och fantastisk natur.

Nygårdens B&B ligger mitt emellan de charmiga städerna Hudiksvall och Sundsvall. Beläget en bit in i landet, mitt i skön landsbygd och med hav och sjöar på nära avstånd. Här möter du lugnet och tystnaden, med skogen runt knuten och massor av stora och små utflyktsmål i traktens närhet.

Vi driver vårt B&B i en Hälsingegård från 1601, en gård som varit i vår släkt i tretton generationer. När du bor på en Hälsingegård bor du också på ett av Unescos världsarv. En gård som andas både tradition, nutid och framtid på en och samma gång. Här bor och verkar vi själva. Hund, katt, får och höns finns på gården. Du kan bo i ursprungsgården eller i ladan där hästar förr gick in och lastade av årets höskörd. Allt varsamt renoverat för ett bekvämt boende i unik miljö med moderna faciliteter.

Vi vill gärna att du ska känna känslan av att vara på en plats som betyder mycket för oss. Här äter du frukost med ägg och honung från gården, kanske sittandes vid ett bord tillverkat på gården år 1742. Frukosten serveras i den nybyggda restaurangen med fönster från golv till tak och utsikt över den vackra dalgången.

Välkommen att besöka oss, vår gård och våra vackra omgivningar. Vi ser fram emot att få dela allt detta med dig. Och när du som gäst är nöjd, då känner vi oss också nöjda som värdar.

Helena och Andreas