STF Norberg Vandrarhem

Mer om STF Norberg Vandrarhem

I Norberg möter du genuin Bergslagsmiljö. Vandrarhemmet ligger vackert beläget i det gamla gruvområdet Klackberg. Du bor i de gamla gruvarbetarhusen från förra sekelskiftet – mitt i kulturrika omgivningar med gruvor och hyttor vid sjön Noren.

De gamla gruvarbetarbostäderna är idag hemtrevliga lägenheterna med 2-8 bäddar. Du rår dig själv med eget kök, toalett och dusch. Några lägenheter är utrustade med våningssäng, men i de flesta är det vanliga sängar. Husdjur är välkomna, vi har dock ett begränsat antal rum. Ring oss direkt och kontrollera att det finns lediga djurrum.

Vandrarhemmet ligger högt med utsikt över sjön Noren. Här finns en liten badplats med omklädningsrum och grillplats. Skidspår finns i direkt anslutning till vandrarhemmet med konstsnö och elljus och ett stenkast därifrån finns en skidbacke. Utmärkta löp och cykelleder. Rik kulturmiljö med gruvor och hyttor. Vandrarhemmet ligger utmärkt till för bärplockare. Goda bärår är det bara att gå in i skogen och ta för sig.

Observera att andra rumstyper samt fler rum och bäddar kan finnas lediga för bokning via receptionen, även när de inte är bokningsbara online. Ring oss och hör efter.

Vi tar ej kontokort!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er