Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Nora/Åkerby Herrgård Hotell

Mer om STF Nora/Åkerby Herrgård Hotell

STF Åkerby Herrgård är mer än ett boende - det är en mötesplats för alla. Här möts de som söker lugnet och vill njuta avkoppling samt god mat, men också de som vill vara aktiva i naturen, föreningsläger, företagskonferenser, släktkalas eller bröllopsfest. Åkerby Herrgård är en mötesplats för vardag och fest, året runt!

STF Åkerby herrgård består av flera olika hus och är belägen mitt i natur-och kulturhistoriska miljöer som skapar mervärden och ger livskvalitet. Vi är ett franchisehotell till STF vilket skapar trygghet för dig som gäst hos oss. Alla våra 68 rum har god standard med sköna sängar, dusch/WC, TV och sjöutsikt.

Vår restaurang Cupolen är alltid öppen alla dagar året om. Här kan du äta god mat gjord på lokalproducerade råvaror. Vi lagar allt från grunden och bakar allt bröd själva i eget bageri. Året om serverar vi allt från smörgåsar, enklare rätter till husmanskost och fest med à la carte. Under sommaren, när det är varmt, har vi uteserveringen öppen för alla som vill njuta varma sommardagar och kvällar. Vill du ta med mat på upptäcktsfärden – säg till så ordnar vi det.

Precis utanför dörren finns stora parkområden där barn, stora som små, leka, busa eller spela fotboll på fotbollsplanen. 100 meter från herrgården hittar du den fina bergslagsskogen med stigar och vandringsleder. Vi har spårat 2,5 – 4 kilometer. Nere vid sjön finns ett bad med långgrund sandstrand – perfekt för barnfamiljen. Här finns även en båtbrygga där vi har båtar som du kan låna för sköna båtutflykter på sjön och vedeldad bastu. Som gäst hos oss har du även fritillgång till bastu- och relaxavdelning, gym, fiske och en mängd andra aktiviteter.

Till oss på STF Åkerby herrgård är hundar och husdjur välkomna, vilket är uppskattat av många gäster. Våra miljöer är barnvänliga och skapar nyfikenhet och upptäckarglädje – barn och unga trivs verkligen här.

Välkomna till oss!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

Hos oss bor du mitt i naturen och nära till sjö, skog och natur.

• Alla rum har egen dusch/wc
• Alla rum städas efter vistelse av vår personal (ingår)
• Alla gemensamma utrymmen rengörs regelbundet och noga
• Vi ser till att det inte blir fler gäster än att avstånd och distans kan hållas