STF Musteriet i Djursdala

Mer om STF Musteriet i Djursdala

Djursdala strax utanför Vimmerby i Småland är en kulturskyddad radby med rötter från medeltiden. Här ligger ladorna längst en bygata likt det såg ut i Sverige innan storskiftet förändrade byarna. Här ligger denna gård som idag har förvandlats till ett säsongsöppet boende, musteri och café/restaurang.

Musteriet ligger mitt i byn och här bedrivs traditionell äppelmustning från vår egen äppellund. I ett magasinshus finns vår egen restaurang. Boendet med totalt 9 bäddar finns i det ”röda huset med anor sedan 1800 talet. Ni i bekväma nyinredda rum med tillgång till kök och två matplatser. På gården finns det även höns och islandshästar.

Här befinner du dig mitt i Småland och i Astrid Lindgrens hembygd. En rik kulturbygd där du bland annat kan besöka Astrids barndomshem Näs eller Astrid Lindgrens värld. Omgivningarna bjuder även på flera vackra cykel och vandringsleder genom skog och stengärdsgårdar. Missa heller inte Norra Kvills Nationalpark med den över 1000 år gamla Kvilleeken.

Varmt välkommen till oss på Musteriet!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er