STF Motala/Varamon Vandrarhem

Mer om STF Motala/Varamon Vandrarhem

Varamon är Nordens största insjöbad och ligger vid Vättern i Motala. Den omkring fyra kilometer långa badstranden och den vita sanden lockar många motalabor och turister. Stranden är långgrund och barnvänlig.

Här kan du testa på såväl vindsurfing som kitesurfing eller hyra en kanot och uppleva Vättern från vattnet. Vandrarhemmet ligger precis vid stranden, med en fantastisk utsikt över Varamoviken. Alldeles i närheten finns restauranger, ett tempererat bad och en äventyrsgolfbana.

Utanför Varamoviken ligger ett naturreservat med flera öar. Hit kommer många för att uppleva ett rikt friluftsliv. Inte långt från Varamon ligger även Råssnäsudden, ett annat naturskönt friluftsområde med ytterligare två populära badplatser. Här finns friluftsbad med hopptorn, en mysig småbåtshamn, härliga strövområden och stora ytor för lek och spel.

Här bor du i bekväma våningssängar och vissa rum har balkong med utsikt över Varamoviken. Nyrenoverade fräscha självhushållskök samt dusch och toalett på varje våning. Anläggningen är delvis handikappanpassad, kontakta oss för mer information. Sovsäck är inte tillåtet i våra sängar men sänglinne finns att hyra. Gratis gästparkering.

Vandrarhemmet blir snabbt uppbokat under Vätternrundan och Tjejvättern.

Vänligen ring vandrarhemmet under receptionens öppettider om du önskar checka in tidigare/senare eftersom du behöver information om din nyckel.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er