STF Mjölby Vandrarhem

Mer om STF Mjölby Vandrarhem

Mjölby ligger vackert och strategiskt mitt på den vackra Östgötaslätten. En perfekt utgångspunkt för upplevelser i trakten där du på korta avstånd kan ta del av såväl fantastisk natur som historiska platser, fornlämningar och runstenar. Besök Birger Jarls födelseort Bjälbo, Vadstena, historiska Skänninge och Tåkern. Njut av vandring på Östgötaleden och Signaturled Omberg. Möjligheterna är många med Mjölby som knutpunkt.

Att bo hos oss är en resa i sig. Beläget på en holme i Svartån mitt i centrala Mjölby möts du av en helt unik miljö. Här finns inte mindre än 25 äldre byggnader, varav de flesta är hitflyttade och trivsamt utplacerade i en grönskande parkliknande miljö. Hembygdsföreningen arrangerar här sommartid olika evenemang samt driver museum ett sommaröppet café. Detta bidrar till att Norrgårdsholme är en välbesökt och omtyckt plats för såväl Mjölbys invånare som besökare. Holmen når du enkelt via en bro.

Boendet är inrymt i fem olika hus. Huvudbyggnaden är från 1800-talet. Här hittar du receptionen för incheckning och här ryms ett antal rum med lite olika antal bäddplatser. Rummen är enkelt inredda och har tvättfat samt våningssängar. I det gamla källarvalvet, där förr i tiden brännvinstunnorna lagrades, finns idag ett gästkök. Du kan även välja att boka något av de pittoreska stugorna från 1800-talet; Svaltorpet, Stugan Back eller Heddastugan. De charmiga stugorna har detaljer från förr, och här kan du verkligen koppla av vardagens stress och njuta enkelheten. Stugorna har elektricitet och enkla kök med rinnande vatten. Övriga faciliteter finns i anslutning. Sänglinne finns att hyra. Vänligen observera att sovsäckar inte är tillåtet i någon av husen. Under sommaren serverar vi frukost mot förbeställning. Boka samtidigt som du reserverar ditt rum.

Incheckning sker alltid efter överenskommelse med oss! Vid onlinebokning skriv din beräknade ankomsttid i fältet "Meddelande eller önskemål" eller ring eller maila oss i god tid.

Hjärtligt välkomna!