Flexibla bokningsvillkor

Bokningar som avser boende kan avbokas med full återbetalning fram till 7 dagar före ankomst, alternativt fram till 18.00 dagen före ankomst. Vid bokning av aktiviteter gäller särskilda villkor. Aktuella villkor för ditt valda boende eller aktivitet hittar du under rubriken ”Villkor” när du kommer till varukorgen i bokningsflödet.

STF Millestgården Eco Lodge

Mysigt pensionat med god mat i lugnare delen av Åre

Visa på kartan
Flexibla bokningsvillkor

Om boendet

Millestgården Eco Lodge ligger vid foten av fjället och vid stranden av älven i Åredalen. Detta nyrenoverade, personliga pensionat bjuder på skön miljö, vällagad mat och närhet till natur. En plats att må bra, ladda batterierna och hitta energi – året runt.

Sedan 1947 har klassiska Millestgården tagit emot turister som vill njuta av den vackra fjällnaturen i Åre Duved. Sedan 2018 är vi glada över att efter varsam renovering kunna slå upp portarna till nästa kapitel i gårdens historia. Beläget vid foten av fjället och vid stranden av älven i Duved är det en perfekt utgångpunkt för naturupplevelser året runt.

Vårt mål är att Millestgården Eco Lodge ska vara en plats där du som gäst ska hitta ny energi och få med sig minnen från härliga upplevelser hem. Vi sätter hälsa och välbefinnande i första rum och som ledstjärna i allt vi gör. Vi har valt att inreda i vilsamma färger och naturliga material, med naturen som inspiration. I vår lounge värmer den öppna spisen och vår bastu, relax och gym är öppet för dig. På rummen väntar sköna bekväma bäddade sängar. I vår restaurang är vi noga med att servera omsorgsfullt lagad mat av närproducerade och ekologiska råvaror. Så att du mår bra och får de bästa förutsättningar för ett aktivt friluftsliv.

Vi kan vårt område och hos oss kan du alltid få information om väderlek och förhållanden i pister och spår, vi ger råd om toppturer på skidor, vandringar, fiskevatten och cykelleder. Årefjällen bjuder på rika möjligheter till både adrenalinfyllda och avkopplande naturupplevelser året runt. Hos oss vill vi att du ska finna en plats att hämta hem, ladda batterierna och vara ute i naturen.

Välkommen till Jämtland och till oss på Millestgården Eco Lodge!

Maria Kölegård med personal

Vår service

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Bastu

Bastu finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Guider

Guider finns att hyra.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• <1 km till längdspår

Närmare än 1 km till längdspår.

• <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

Gruppförfrågan

Är ni fler än 10 personer och planerar en konferens, släktträff, läger eller skolresa? Fyll i formuläret så kommer din förfrågan att skickas till ditt valda boende, som återkommer med ett prisförslag för just din grupp!

Visa

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka

Kontakt och öppettider

Adress:

Duvedsbyn 187
    837 71 Duved

Hitta till boendet
    Till oss tar man sig enkelt via tåg från hela Sverige. Tåget går ända fram till Duved station. Därifrån är det en 2km taxiresa upp till Millestgården.

Kommer du med egen bil tar du E14. Ca 2 km efter avfarten till Duved kommer en skylt med hotellets namn, följ den så är du snart framme hos oss.

GPS-koordinater:

N63.392553582992°, E12.874408963696°

Kontakt:

+46 64772272 info@millestgarden.se

In- och utcheckningstider:

Incheckning (tidigast): 16:00
    Utcheckning (senast): 10:00

Öppettider reception

Antal rum

Antal bäddar

Följ STF Millestgården Eco Lodge

Vandringstips

Storulvån – Ramundberget

Storulvån – Ljungdalen

Storulvån – Vålådalen

Hjälp oss göra skillnad

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla. Bli medlem idag.

Upptäck fler boenden

Boka boende

Upplev mer

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.

Bo till medlemspris

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack bor du alltid till rabatterat pris när du bokar ditt boende i STFs bokningskanaler.