Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Upplev

Kanalmagasinet i Mem har nära till det mesta och det finns en rad aktiviteter att välja mellan. Ta en cykeltur utmed Göta Kanal, besök Söderköping, vandra i skogarna runt Mem eller ta ett dopp i havet. Lite längre bort, men ändå nära, finns shopping i Norrköping, avkopplande men utmanande golfbanor samt den spännande och djuriska Kolmårdens Djurpark för både stora och små.

Vandra
Enkelt och härligt är en promenad i våra sköna omgivningar. Runda slottsparken, följ skogen utmed kanalen och vidare ut på ängarna eller traska längs vattnet utmed viken Slätbaken. Valmöjligheterna är många och picknick-påsen ett måste. Det finns inga markerade leder i Mem med omnejd vilket betyder att du måste hitta tillbaka själv – antar du utmaningen?

Cykla längs Göta kanal
Hos oss på Kanalmagasinet kan du hyra upp till 20, väloljade cyklar för att uppleva och upptäcka omgivningarna runt Mem, Göta Kanal, och Söderköping. Vi har flera tips på cykelturer beroende på vad du önskar att se, men några förslag är att följa kanalbanken mot Söderköping för någon timmes rundvandring eller varför inte ta en sväng ut på Vikbolandet för att se den svenska landsbygden där den är som vackrast.

Spela boule
Boule (eller Pétanque som är en variant av flera olika boulespel) är ett spel och en sport, som spelas genom att kulor av stål kastas mot en liten träkula, kallad ”lille”. Det moderna spelet har sitt ursprung i Frankrike. På Kanalmagasinet används kontinuerligt tre superfina Boulebanor som går att hyra för spel. Se till att boka din tid för att undvika att den är tagen. Är ni osäkra på regler förklarar vi gärna grunderna i hur Boule spelas.

Besök Kolmården
Kolmården är inte bara Nordens största djurpark utan också ett självklart aktivitetsmål bland Sveriges semesterresenärer. Beläget på andra sidan Bråviken ligger parken bara dryga tre mil ifrån Kanalmagasinet.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er