Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Mer om STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Kanalmagasinet ligger i den lilla byn Mem mellan Norrköping och Söderköping. Kanalmagasinet byggdes ursprungligen som festlokal till invigningen av Göta Kanal år 1832 och här hölls även invigningsmåltiden med ingen mindre än hedersgästen Kung Karl XIV Johan på plats. Här ligger Göta Kanals första sluss vid mynningen mot S:t Annas skärgård. Efter att lokalerna under många år fungerade som magasin har de senare renoverats och inrymmer idag café, festsal, konferenslokaler och vandrarhem.

Kanalmagasinets rum är enkla, rustika och mysiga med två till sex bäddar per rum. I de större rummen finns det möjlighet till extrasäng, kontakta oss direkt för att boka. Alla rum har en gemensam toalett belägen i korridoren samt ett servicehus i intilliggande byggnad som står till nattgästernas förfogande. I servicehuset finns tillgång till pentry för egen matlagning samt möjlighet till dusch och fler toaletter. I anslutning till rummen finns också en samlingslokal där man kan koppla av med en bok eller umgås. Vi välkomnar husdjur mot förbokning och en extra avgift. Kontakta oss direkt för att boka.

I vårt café erbjuder vi allt från lite matigare fikastunder till något sött och gott för själen. Njut ditt kaffe med utsikt över kanalen. När vår restaurang är öppen serverar vi vällagad, lokalproducerad meny i serviceglad anda. Kanalmagasinet arrangerar kontinuerligt aktiviteter och temakvällar som Pubkvällar med Livemusik, dryckesprovningar och matlagningskurser.

Vi ser verkligen fram emot att träffa dig i Mem där dörrarna står öppna för alla. Vårt löfte till dig är personlig, genuin och exceptionell service - vi brinner för det vi gör!

/ Emmy & Hjalmar

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

Kanalmagasinet är en liten anläggning med stora, luftiga lokaler och utrymmen. Vi ligger lantligt och har gott om frisk luft och öppna ytor. Ingen lokaltrafik går till hit vilket minskar flödet av inresande. Vi har också:
• Vidtagit ännu striktare städrutiner, bl a med spritning av alla dörrhandtag/ledstänger/ljusknappar/kranar.
• Infört en extra städning per dag av allmänna ytor (3 ggr istf 2 ggr).
• Satt in handsprit på samtliga toaletter och i gemensamhetsutrymmen.
• Möblerat extra luftigt överallt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er