STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Mer om STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Vandrarhemmet Kanalmagasinet ligger i den lilla byn Mem mellan Norrköping och Söderköping. Huset byggdes i början av 1800-talet av konung Karl XIV Johan som festlokal till invigningen av Göta Kanal. Här ligger också Göta Kanals första sluss vid mynningen mot S:t Annas skärgård.

Sov gott i våra enkla och rustika rum med 2-6 bäddar. I de större rummen finns det möjlighet till extrasäng, kontakta oss direkt för att boka.

I anslutning till rummen finns en samlingslokal där du kan välja att äta medhavd frukost, läsa en veckotidning eller se på TV som avkoppling. Servicehuset i intilliggande byggnad står till nattgästernas förfogande för egen matlagning samt med gemensam dusch och toalett.

I vår lilla oas i Mem hittar du såväl avkoppling som mysiga sommaraktiviteter. Ät en bit mat på uteserveringen och spana in båtarna i hamnbassängen. Arrangera bröllop eller fest i vår storslagna festlokal. Ta en cykeltur utmed kanalen för att besöka Söderköping, vandra i skogarna runt Mem eller ta ett svalkande dopp i havet. Vill du ta med fikat ut i gröngräset eller på din cykeltur utmed kanalen ordnar vi en picknickpåse.

Lite längre bort, men ändå nära, finns shopping i Norrköping, fina och utmanande golfbanor och den spännande och djuriska Kolmårdens Djurpark för både stora och små.

Kanalmagasinet tar gärna emot företag för konferenser eller företagsevents. Vi har en stor lokal för ca 70 personer, en restaurang för att stilla hungern och tillfredsställa smaklökarna och sist, men inte minst en avkopplande och inspirerande miljö att umgås i.

Välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här