Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Mem/Kanalmagasinet Vandrarhem

Grupper

Kanalmagasinet byggdes ursprungligen som festlokal till invigningen av Göta Kanal år 1832. Vi är stolta att föra traditionen vidare och har lång erfarenhet att husera bröllop, konferenser och fester. Vill du komma med ditt sällskap för en privat aktivitet, skräddarsyr vi det enkelt utefter behov.

Vår festlokal är magnifik med sina 8m i takhöjd – taket är öppet upp i nock och ger en härlig rymd åt rummet. Golv, väggar och tak är rustikt och ger en mycket speciell inramning till festen eller eventet. Ett bröllop här blir magiskt. Lokalen rymmer ca. 80-90 sittande gäster och har även ett trädäck som är perfekt för fördrinken, kvällsminglet eller en konversation på tu man hand.

Vi kan arrangera också konferenser för upp till 100 personer i vår största lokal. Har ni behov för mindre rum eller “Break Out”-ytor finns också två rum som går att möblera för upp till 20 personer. Oavsett vilken yta ni önskar skräddarsyr vi teknik som passar ert behov. Vi ordnar också gärna aktiviteter och allt annat runt omkring.

Alla sammankomster behöver både mat och dryck som lever upp till förväntningarna. Hos Kanalmagasinet får ni mat serverad som är tillagad på ett hållbart sätt med lokala råvaror, ofta från våra fantastiska leverantörer på Vikbolandet. Vi har redan färdiga förslag på menyer men är också öppna för att ni sätter menyn helt på egen hand. Kanalmagasinet har fullständiga rättigheter och egen kökspersonal – medhavd mat och dryck är därför inte tillåtet.

Kanalmagasinet sätter stolthet i att vara ett litet familjedrivet företag med öga för detaljer. Vi kan ordna med allting som krävs och lite därtill för att ni ska får en riktigt bra dag. Låt Kanalmagasinet ta hand om ert bröllop, ert event eller er konferens – ni kommer inte att bli besvikna.

Välkomna att kontakta oss för mer information eller för att bolla idéer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er