Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Medskog/Östra Ämtervik Vandrarhem

Mer om STF Medskog/Östra Ämtervik Vandrarhem

Sunne och dess omgivningar är känt som ”Sagans land”. Detta tack vare Selma Lagerlöf som hade sitt hem Mårbacka i denna trakt. Nobelpristagarens skildringar satte Sunne på världskartan och arvet förvaltades vidare av Göran Tunström.

Vandrarhemmet ligger mitt i den storslagna värmländska naturen och mitt emellan minnesgårdarna Mårbacka och Geijersgården. Du bor i stugor eller lägenheter med egen toalett, dusch och kök.
På vandrarhemmet arrangeras hästturer med vagn eller släde och det finns stora möjligheter till egna vildmarksturer till fots, på cykel eller till sjöss på sjön Visten.

Reception
Kl 08-12,00, 16,00-22,00

Lanthandel 10 km.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Ligger lugnt och lite för sig själv i skogskanten.
• Du bor i egen stuga med vardagsrum, sovrum, kök, dusch/wc och stor altan.
• Stugorna ligger på avstånd från varandra.
• Runt stugorna är det stora gräsytor för spel / lek.
• Möjligt att checka in/ut utan fysisk kontakt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er